Pehl Ildikó blogja

Túl a személyesen

Túl a személyesen

Mindig ugyanaz

2015. április 14. - Pehl Ildikó

Színház az egész világ. És színész benne minden férfi és nő: fellép s lelép: s mindenkit sok szerep vár életében...

William Shakespeare: Ahogy tetszik

cjz5sjc50n-400.jpg

Mindig ugyanaz.

Már megint. Újra és újra ugyanaz történik. Csak pepitában. Néha változik egyik-másik szereplő neve, néha a helyszín is, de a lényeg ugyanaz.

Minden alkalommal, amikor eljátszom a szerepem, azt hiszem, most már utoljára játszom, mert megoldottam. Vége van. Már nem kell még egyszer.

Mélyen legbelül, mintha leomolna valami,  súlyos terhektől szabadulok, amit addig hordoztam. Megkönnyebbülök.

Ismerem már jól az érzést, a történetet, előre tudom, mi fog történni, mi hangzik el majd, minden mondat ismerős, a közjáték is és a végkifejlet is.

180.jpg

Tudom előre, mégis játszom.

Hiszek. Hinni akarok. Hiszem, hogy tudok szeretni, hogy szerethető vagyok, hogy mindent, amire szükségem van, megkapok.

Minden a rendelkezésemre áll, hogy megoldjam, mert meg akarom oldani. Magamban föloldani.

Sokáig akartam. Azután megengedtem. Majd elengedtem. Azután belementem. Csak azért is. Azután elkerültem. Azután szembejött velem. Magával hozta az élet, nem tudtam nem tudomást venni róla.

Kezdődött elölről minden. Hittem, hogy majd most, most majd biztosan másképp lesz, most úgy lesz, ahogy jó nekem, most majd sikerül.

Már nem vagyok ugyanaz, mint évekkel ezelőtt. Megváltoztam. Most majd másképp lesz, mert én is más vagyok.

Reméltem.

De csalódtam. Ahogy mindig, minden alkalommal, mert ugyanúgy végződött a történet.

Most pedig arra készülök, hogy újra megpróbáljam.

Tudom, hogy újra megtörténik. Hiába félek tőle, hiába féltem a szívemet. Nincs esélyem, nem tudom elkerülni. És tudom, hogy most is ugyanúgy történik.

Mert ez a történet újraírja önmagát. Nem tudom irányítani. Nem egyedül vagyok a színpadon, ez egy többszereplős játék az élet színpadán. Ez a történet nem most kezdődött és nem is most lesz vége.

Újrajátsszuk, egészen addig, amíg … meddig is?

Fogalmam sincs, csak azt tudom, hogy nem bírom abbahagyni.

Újra kell játszani.

Pehl Ildikó

pszichoblogger

Programjaimról itt tájékozódhatsz. Állandó programok: Mozgásmeditáció, Kreatív Önismereti és Kommunikációs Műhely online.

Önismeret és kommunikáció munkafüzet.

Áprilisi program: Összhangteremtő nap

Hírlevélre feliratkozás itt.

Fotó: Színház az egész világ!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tulaszemelyesen.blog.hu/api/trackback/id/tr357356528

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása