Pehl Ildikó blogja

Túl a személyesen

Túl a személyesen

A feltétel nélküli szeretetről

2015. november 01. - Pehl Ildikó

david_hawkins.jpg

Muszáj beszélnünk egy kicsit a Szeretet energiamezejéről, hogy az mit is takar.

Nem szentimentalizmus! Amit a világ általában „szeretetnek” hív, az egy 145-re kalibrált energiamező. Függőségről, irányításról, szentimentalizmusról és érzelgősségről szól. Az egy emocionális és szentimentális kötődés, ahol az irányítási vágy oda-vissza kielégülhet. Nos, ezt hívja a világ „szeretetnek”.

Legalább is ez a hollywoodi verziója. Mikor azt hallod, hogy „Régebben szerettem Gyurit, de többé már nem”, az valójában azt jelenti, hogy az illető sosem szerette Gyurit. Csupán egy szentimentális kötődésről volt szó. Egyfajta „napfonatos” ráakaszkodás …

Amikor az illető romanticizál, glamúrizál és mindebbe rengeteg emocionális energiát fektet. Mikor a kapcsolat véget ér, akkor rengeteg negatív energia tör felszínre.

Én feltétel nélküli szeretetről beszélek. Mi az a feltétel nélküli szeretet?

Nézd meg a videót!

 

Ha a túlélés forrását önmagunkon kívülre helyezzük, - munkánk, a tulajdonunk, bizonyos kapcsolat -, akkor bizony az egészségünk elvesztését irányoztuk elő.

Mert mi fog legelőször felbukkanni? A veszteségtől való félelem. Még ha nem is tudatosan.

Ha a boldogságod forrása a rangod, állásod, lakásod, kocsid, vagy a test szépsége, akkor sérülékeny vagy. Szóval ez a sérülékenység ott van tudatalattiban és tetemes félelemet generál és raktároz.

Ennek következtében életed végeláthatatlanul menekvéssé és védekezéssé válik, a túlélés forrásának tulajdonított dolgok elvesztésének félelme elől.

Az egészséges ember felismeri létezésének igaz természetét, hogy valami sokkal több, mint a test.

Hogy mi ruházunk fel dolgokat értékkel.

Átmeneti élvezetet nyújthatnak de túlélésünk nem rajtuk múlik.

Ahogy azt már mondtam, mikor az elfogadás energiamezejére lépünk, akkor többé nem adjuk ki kezünkből életünk forrását külső eseményeknek. Elfogadjuk, hogy mi magunk vagyunk a boldogságunk forrása.

Ha egy ilyen embert egy lakatlan szigetre teszel, akkor egy évvel később kókusz üzlete virágzik,  talált egy új párt, fakunyhót épített és a gyerekeknek algebrát tanít.

Más szóval a boldogság forrásának rekreációs képessége a felismerésből fakad, miszerint:

én magam vagyok a boldogság forrása, én magam vagyok az egészség forrása, nem függ semmiféle járványtól, nem függ attól, hogy mi folyik a világban, nem múlik azon, hogy mit eszem.

Mikor igazán felismerjük ennek igazságát, akkor elkezdjük meghaladni a hamis hitrendszerek korlátozó hatásait.

Dr. David. R. Hawkins

 

Pehl Ildikó

Nézz körül a honlapomon is.

A szeretet a válasz

heart-826933_640.jpg

Ahelyett, hogy arra gondolsz, mit gondolnak mások rólad, koncentrálj arra, hogy te mit gondolsz magadról.

Mit jelent jónak lenni? Ki mondja meg, hogy végső soron mi a jó?

Megmondom neked. Ti alkotjátok a szabályaitokat, ti állítjátok fel a mércét.

A szeretet mindent áthat. De ha baj van, amikor aggódtok, kétségetek támad, vagy féltek, megfeledkeztek róla, pedig csupán annyit kell kérdeznetek: Mit cselekedne a szeretet?

Az elvárások nélküli élet, az eredmények hajszolása nélküli élet, az a szabadság.

Ne feledjétek: minden pillanatban önmagatokat teremtitek, minden pillanatban döntötök, hogy kik és mik vagytok. Oly módon döntötök, hogy azt választjátok, amire leginkább hajlamosak vagytok.

A szenvedés nem az események folyománya, hanem az ember reakciója. Ami megtörtént, az megtörtént, a vele kapcsolatos érzés, az az érdekes.

Teljesen félreértesz. És mindnyájan félreértetek. Nem akarok mást, mint amit ti akartok. Hogy boldogok legyetek. Azt hiszitek, alattam álltok, holott mind egyek vagyunk. Nem vagyunk különállók. Azt akarom tőled,amit te akarsz magadtól. Sem többet, sem kevesebbet. Engem nem érdekel a világbeli siker. Csak titeket. Nem a megélhetés miatt kellene aggódnotok. Az igazi mesterek az élettel törődnek, nem a megélhetéssel. Rajta, tegyétek azt, amit igazán szerettek. Ne tegyetek semmi mást. Oly kevés az időtök. Hogy tehettek egy pillanatig is olyasmit a megélhetésért, amit nem szerettek? Ez nem megélhetés, ez halál.

Ha bőséget akarsz teremteni magadnak, teremtsd meg másnak!

Ha valamit nagyon szeretnél, akkor előbb te add meg azt másnak!

Ősidők óta fennálló spirituális törvény, hogy ha kapni akarsz, először adnod kell. És nem azért, hogy visszakapd, hiszen ezzel becsapnád magadat és az univerzumot.

Bármit is szeretnél az életedben, legyél annak a forrása! Ha valamit nagyon szeretnél, akkor előbb add meg másnak. Így, mivel amit másnak adsz, azt önmagadnak adod, meg fog jelenni nálad.

Mindig te legyél az, aki először ad!

Ha szeretetre vágysz, légy te a szeretet, áraszd a szereteted! Néha elég egy kedves szó, vagy egy mosoly, egy apró gesztus.

Ha békességre, megértésre vágysz, legyél először te magad békés és megértő a körülötted lévő emberekkel!

Ha kedvességre, figyelemre vágysz, keress olyanokat, akiknek ugyanezt adhatod!

Ha anyagilag szeretnél kicsit előnyösebb állapotba kerülni, keresd az alkalmakat és adakozz, ahol tudsz, bármilyen keveset is!

Ha sikerre vágysz, először segíts hozzá te valakit, hogy sikeres legyen!

Amiket másokért teszel, önmagadért is teszed, mert a világ így működik.

Egyek vagyunk. Sem jót, sem rosszat nem tehetünk anélkül, hogy az előbb-utóbb vissza ne szállna ránk.

Ne érzed magad elhagyottnak, mert én mindig veled vagyok. Nem foglak elhagyni. Nem tudlak elhagyni. Mert az én teremtményem vagy. És az én művem. A lányom, a fiam, a célom. Önmagam. Csak szólíts ezért, bárhol és bármikor, ha távolabb sodródnál tőlem, én ott leszek.

Neale Donald Walsh: Beszélgetések Istennel (részletek)

Pehl Ildikó

Látogass a honlapomra is.

 

És most?

index-buddha.jpg

Buddha egy fa alatt ült, és a tanítványainak magyarázott. Odament hozzá egy férfi és beleköpött az arcába. Buddha megtörölte az arcát és visszakérdezett:

- És most? Akarsz még mondani valamit?

A férfi kissé összezavarodott, mert nem számított arra, hogy ha valakinek az arcába köpnek, az képes megkérdezni: "És most?" Ez még egyszer sem történt meg vele. Ha megsértett valakit, az feldühödött, és visszavágott. Vagy ha gyáva volt és puhány, akkor mosolygott, és megpróbált a kedvében járni. De Buddha egyikhez sem hasonlított; nem volt dühös, egyáltalán nem sértődött meg, és gyáva sem volt. Csak tárgyilagosan megkérdezte: "És most?" És más nem történt.

Buddha tanítványai viszont nagy haragra gerjedtek, nem gondolkodtak, hanem reagáltak. Legközelebbi tanítványa, Ananda így szólt:

- Ez túl sok, ezt nem tűrhetjük el. Te csak tartsd magad a tanításaidhoz, mi meg majd megmutatjuk ennek az embernek, hogy ilyet nem tehet! Meg kell büntetnünk érte! Máskülönben mindenki elkezd majd ehhez hasonló dolgokat cselekedni.

Buddha ezt felelte:

- Hallgass! Ő nem okozott nekem fájdalmat, de te igen. Ő új ember, idegen. Bizonyára hallott felőlem valamit, hogy "ez a férfi vallástalan, veszélyes ember, aki letérít másokat a helyes útról, egy forradalmár, egy erkölcstelen gazember", és ezek alapján alkotott rólam képet. Nem engem köpött le, hanem a saját elképzelését, azt a képet, amelyet rólam alkotott - hiszen nem ismer engem, akkor hát hogyan köphetett volna le engem? - Ha mélyebben belegondolsz - mondta Buddha -, a saját elméjét köpte le. Én nem vagyok része, és látom, hogy ez a szegény férfi bizonyára valami mást is akar mondani, mert ez is a közlés egyik módja - a köpés is egy eszköz arra, hogy elmondjunk valamit. Vannak pillanatok, amikor úgy érezzük, hogy a nyelv alkalmatlan - a mély szerelem, az erős harag, a gyűlölet, az imádság idején. Vannak olyan intenzív pillanatok, amikor a beszéd kevés. Ilyenkor tennünk kell valamit. Amikor nagyon szerelmesek vagyunk, és megcsókoljuk vagy megöleljük a kedvesünket, mit teszünk? Elmondunk valamit. Amikor haragszunk, rettenetesen haragszunk, és megütjük vagy leköpjük a haragosunkat, azzal is mondunk valamit. Én megértem ezt az embert. Bizonyára valami mást is akar mondani, ezért kérdeztem meg tőle: "És most?"

A férfi még inkább összezavarodott. Buddha pedig azt mondta a tanítványainak:
- Ti nagyobb fájdalmat okoztatok, mert ti ismertek engem, évek óta velem éltek, és még mindig visszatámadtok.

A férfi meglepetten, összezavarodva tért haza. Egész éjjel nem tudott aludni. Ha valaki találkozik egy buddhával, rendkívül nehéz, lehetetlen ugyanúgy álomba merülnie, mint előző éjszaka. Szüntelenül ott kavarog a fejében az élmény. Nem tudta megmagyarázni magának, mi történt. Egész testében remegett, és verítékezett. Még sohasem találkozott ilyen emberrel; Buddha darabjaira törte egész elméjét, minden megrögzött szokását, egész múltját. Másnap reggel újra odament. Buddha lábaihoz vetette magát, aki újra megkérdezte:

- És most? Hiszen ez is egy módja annak, hogy elmondjunk valamit, amit szavakkal nem lehet kifejezni. Amikor idejössz, és megérinted a lábamat, azzal olyasmit mondasz, amit szokványos eszközökkel nem lehet elmondani, amihez minden szó kevés; nem fér el bennük.

Aztán így folytatta:

- Nézd, Ananda, ez a férfi megint itt van, és mond valamit. Olyan ember, akiben mély érzelmek dúlnak.

A férfi felnézett Buddhára, és azt mondta:

- Bocsáss meg azért, amit tegnap tettem!
Buddha így felelt:

- Bocsássak meg? De már nem vagyok ugyanaz az ember, akivel tegnap azt tetted. A Gangesz szüntelenül áramlik; soha nem marad ugyanaz a Gangesz. Minden ember egy folyó. Az az ember, akit leköptél, már nincs itt; én csak hasonlítok rá, de nem vagyok ugyanaz, sok minden történt ebben a huszonnégy órában! A folyó nagyon sokat haladt előre. Ezért nem tudok neked megbocsátani, mert nincs bennem semmi neheztelés irántad. És te is más vagy. Látom rajtad, hogy már nem vagy ugyanaz az ember, aki tegnap idejött, mert az a férfi dühös volt - milyen dühös volt! Ő köpött, te pedig meghajolsz előttem, megérinted a lábamat; hogyan lehetnél ugyanaz az ember? Nem vagy ugyanaz, ezért felejtsük is el a dolgot. Az a két ember, aki köpött, és akit leköptek, már nincs többé. Gyere közelebb! Beszélgessünk valami másról!

Osho

Pehl Ildikó

Látogass el a honlapomra is.

A barátságról

pair-414273_180.jpg

Jó lenne tudni – van-e egyáltalán barátság? Most nem arra az alkalmi örvendezésre gondolok, mellyel két ember megörül egymásnak, mert életük egyik szakaszában bizonyos kérdésekről egyformán gondolkoznak, mert hasonló ízlésük, megegyeznek kedvteléseik. Ez mind nem barátság. Néha már azt hiszem, ez a legerősebb kapcsolat az életben... talán ezért ilyen ritka. S mi van az alján? Rokonszenv? Üres, híg szó, tartalma nem lehet elég erős ahhoz, hogy két ember az élet válságos helyzeteiben is kiálljon egymásért, csak rokonszenvből? Talán valami más?... Talán van egy szemernyi Erosz minden emberi kapcsolat mélyén?

A barátság Eroszának nem kell a test... inkább zavarja, mint izgatja. De mégis Erosz. Minden szeretet,minden emberi kapcsolat alján Erosz él.

A barátság... az az emberi kapcsolat, melynél nemesebb nincsen anyától szült elevenek között.

A rokonszenvek, melyek emberek között szemem láttára kialakultak, végül mindig belefulladtak az önzés és a hiúság mocsarába. A pajtásság, a cimboraság, néha olyannak látszik, mintha barátság lenne. A közös érdekek néha megteremtenek emberi helyzeteket, melyek hasonlítanak a barátságra. Aztán a magány elől is szívesen elmenekülnek az emberek mindenféle bizalmasságba, melyet legtöbbször megbánnak ugyan, de ideig-óráig azt hihetik, ez a bizalmasság már a barátság egy válfaja.

Mindez persze nem az igazi. Az ember úgy képzeli, hogy a barátság szolgálat. Mint a szerelmes, úgy a barát sem vár jutalmat érzéseiért. Nem akar ellenszolgálatokat, nem látja valószínűtlen lénynek azt, akit barátjául választott, ismeri hibáit, s így vállalja, minden következménnyel. Ez lenne az eszmény.

S csakugyan, érdemes-e élni, embernek lenni ilyen eszmény nélkül? S ha egy barát megbukik, mert nem igazi barát, vádolhatjuk-e őt, jellemét, gyengeségét? Mit ér az olyan barátság, ahol erényeket, hűséget, kitartást szeretünk a másikban? Mit ér mindenféle szeretet, amely jutalmat akar? Nem kötelességünk-e,hogy éppen úgy vállaljuk a hűtlen barátot, mint az önfeláldozót és hűségeset? Nem ez igazi tartalma minden emberi kapcsolatnak, ez az önzetlenség, mely semmit, de semmit nem akar és nem vár a másiktól? S mentől többet ad, annál kevésbé vár viszonzást? S ha odaadja egy ifjúkor minden bizalmát, egy férfikor minden áldozatkészségét, s végül megajándékozza a másikat a legtöbbel, amit ember adhat embernek, a vak, a föltétlen, a szenvedélyes bizalommal, s aztán látnia kell, hogy a másik hűtlen és aljas, van-e joga megsértődni, bosszút követelni? S ha megsértődik, ha bosszúért kiált, barát volt-e ő, a megcsalt és elhagyott?

... az ember hasztalan ismeri meg az emberi kapcsolatok igazi természetét, nem lesz bölcsebb semmiféle ismerettől. S ezért nincs is jogunk föltétlen igazságot és hűséget követelni attól, akit egyszer barátunknak fogadtunk, akkor sem, ha az események megmutatták, hogy ez a barát hűtlen volt.

Az ember nem azzal vétkezik, amit csinál, hanem a szándékkal, amellyel elköveti ezt vagy azt. Minden a szándék...

Egy ember elkövethet hűtlenséget, aljasságot, igen, a legrosszabbat is, gyilkolhat, s belülről tiszta marad. A cselekedet még nem az igazság. Mindig csak következmény, s ha az ember egy napon bíró és ítélni akar,...meg kell tudnia azt, amit indítóoknak neveznek. ...

Csak az igazság adhat választ...

Márai Sándor: A gyertyák csonkig égnek (részletek)

Pehl Ildikó

Látogass el a honlapomra.

 

A szeretet korlátlan, hiszen a szeretet szeretetet szül

A megbocsátás ugyanakkor nyugodt, és csendesen semmit sem tesz.  Egyszerűen csak néz, vár és nem ítél.

A csodák tanítása

 images-sziv.jpg

A kulcs ahhoz, hogy a szeretetet feltétel nélkülivé tegyük, a megbocsátásra való hajlandóság. Megbocsátással az eseményeket és az embereket új összefüggésben láthatjuk, egész egyszerűen úgy, hogy inkább csak „korlátozottak”, mintsem „rosszak” vagy „nem-szerethetőek”.  Alázattal hajlandóak vagyunk lemondani a múlt eseményeivel kapcsolatos észrevételeinkről.

Csodáért imádkozunk, hogy a szituációról vagy a személyről szóló igazságot meglássuk és feladhassuk az összes véleményünket az üggyel kapcsolatban.

Megvizsgáljuk azt a nyereséget, amelyet egy korábbi esemény kapcsán tett észrevételeinkből húzhatunk, és elengedjük a legapróbb fizetséget is: az önsajnálatot, a „nekem van igazam”, a „tévedtem” és a neheztelések élvezetét.

Végül magát a megbocsátás gondolatát is feladjuk.

Hiszen megbocsátani valakinek magában hordozza azt, hogy még mindig hibásnak látjuk a személyt vagy a szituációt, így ennek következtében a megbocsátás szükségét is.

Az igazi megbocsátás azt jelenti, hogy teljes mértékben elengedjük, hogy ezen a módon tekintsünk rá.

Amikor észlelésünket teljes mértékben feladjuk, és minden ítéletet elengedünk, az egész helyzet átszellemül és az illetőt immáron szeretetre méltónak látjuk. Miután minden ítélet valójában önbírálat, a folyamat során magunkat szabadítjuk fel.

Megbocsátunk maguknak azokért a hibákért, amelyeket még akkor vétettünk, amikor kevésbé voltunk fejlettek. Érdemes az egóra, illetve önmagunk kicsinyes részére aranyos kis játékmackóként tekinteni. Egy játékmedve nem lehet rossz, így nem is utáljuk, és nem is szidjuk a kis mackót. Szeretjük és elfogadjuk a annak, ami. Egy aranyos kis állatnak, akitől csupán ennyi telik.

Azáltal haladjuk meg önmagunk kicsinyes részét, ha szeretjük és elfogadjuk azt, valamint ha az egót „korlátoltnak” látjuk, nem pedig rossznak. A szeretet energiamezejében szeretettel vagyunk körülvéve és ez hálával tölt el bennünket. Hálásak vagyunk életünkért és az élet összes csodájáért, hálásak vagyunk a kutyusokért, és a cicusokért, hiszen a szeretetet képviselik. Hálásak vagyunk mások kedvességéért, szeretetéért, törődésérét és figyelmességéért.

Végül mi magunk válunk a szeretetté. Mindent, amit csak teszünk és mondunk, - a legkisebb megnyilvánulásunkat is - a lényünk sajátjaként ott szunnyadó szeretetteljesség ruház fel erővel. Akár egy nagy közönség előtt beszélünk, akár a kutyánkat simogatjuk, érezzük a szeretet energiájának a kiáradását.

Meg akarjuk osztani mindazt, amit megtapasztalt bizonyosságként a szívünkben tartunk, szívünkben hordozzuk azért, hogy bárki és bármi megérezhesse, azért imádkozunk, hogy körülöttünk mindenki megtapasztalhassa a végtelen szeretetet, beleértve az állatokat is.

Életünk áldás mindennek, ami csak körülvesz minket. Egyaránt elismerjük másoknak és az állatainknak is azt az ajándékot, amit a létük jelent számunkra.

A szeretet a szívből árad.  Az olyan emberek jelenlétében, akik szeretik egymást, átvesszük ezt az energiát. Szeretteink, állataink vagy barátaink szeretete nem más, mint Isten szeretete irántunk.

Amikor este nyugovóra térünk, hálát adunk azért, hogy egész nap szeretettel voltunk körülvéve. Minden pillanat csakis a szeretetnek köszönhetően lehetséges, még ennek a könyvnek a megírását is a szeretet tette lehetővé.

A szeretet állapotában reggelente, amikor felébredünk, köszönetet mondunk az élet egy újabb napjáért, és azt keressük, hogyan jobbíthatnánk minden körülöttünk élő életén. A szeretet jelenlétében ugyanis a dolgok jobbra fordulnak, a tojás remekül sül, a kacsa megmenekül, a cica jóllakik és az elárvult kutyus gazdira lel.

Minden körülöttünk lévővel megosztjuk a szeretetünket, legyen az az élet bármilyen formája, cica, kutyus, ember és minden, ami él. Igen, még a gazemberekkel is. Például, ha a munkánk az, hogy egy foglyul ejtett gazember felett őrködjünk, akkor is azt keressük, hogy hogyan tehetnénk az életét elviselhetőbbé. Azt mondjuk „Sajnálom, hogy fegyvert szegezek a fejedhez, de ez a dolgom”.

Amennyire erőnkből telik, igyekszünk kivétel nélkül szívélyesek és jószívűek lenni. Minél többet szeretünk, annál többet tudunk szeretni. A szeretet korlátlan, hiszen a szeretet szeretetet szül.

Dr. David R. Hawkins: Elengedés, az önátadás útja

Pehl Ildikó

Nézz körül a honlapomon.

Már eleve különleges vagy

biscuit-763891_640.jpg

Hogyan küzdhetném le a különlegesség iránti vágyamat?

 - Mivel eleve különleges vagy, semmi szükség arra, hogy különleges akarj lenni. Te különleges és egyedi vagy - Isten ennél kevesebbel nem érte volna be, amikor megteremtett.

Mindenki egyedi, tökéletesen egyedi. Soha nem létezett még olyan ember a földön, mint te, és soha nem is lesz ilyen még egyszer. Isten most először és utoljára teremtett olyasvalakit, mint te, tehát semmi szükség arra, hogy különleges akarj lenni. Már eleve az vagy. Ha különlegessé próbálsz válni, azzal pont a különlegességet veszíted el, hiszen magával a próbálkozással azt feltételezed, hogy nem vagy az. Pont ezzel válsz közönségessé, átlagossá.

Na már most, ha te egyszer már kiindulópontként elfogadtad, hogy átlagos vagy, hogyan válhatnál különlegessé? Próbálhatod ezerféle módon, akkor is átlagos maradsz, mert a kiindulópont hibás. Persze elmehetsz a szabóhoz és készíttethetsz különleges ruhákat magadnak, elmehetsz a fodrászhoz valami vadonatúj frizurát csináltatni, használhatsz mindenféle kozmetikumokat, meg is tanulhatsz néhány dolgot, hogy műveltebbnek tűnj, festegethetsz és közben gondolhatod, hogy festő vagy ... csinálhatsz még néhány dolgot, amitől akár híres és közismert is lehetsz, de mélyen legbelül tudni fogod, hogy semmi különleges nincs benned. Olyan vagy, mint bárki más. Ez mind csak külsőség. Hogyan változtathatnád a közönséges lelkedet különleges lélekké? Sehogy.

Isten azért nem talált ki erre módszert, mert ő még soha nem teremtett egyetlen átlagos lelket sem, tehát nem is juthatott eszébe ez a probléma. Ő kivételes lelket adott neked. Ezt a lelket soha senkinek nem adta még oda korábban. Direkt neked teremtette.

Tehát csak azt szeretném, hogy megértsd, különleges vagy. Nem kell elérned a különlegességet, mert már a tiéd - csak vedd észre! Merülj el önmagadban és érezd! Senkinek nincs olyan ujjlenyomata, mint neked. Senkinek nem olyan az íze, az illata, a hangja, a szeme, mint a tiéd. Kivételes vagy. Sehol a világon nincs belőled még egy példány. Még az ikrek is különböznek egymástól - bármennyire is hasonlítanak, ők sem egyformák. Más utakon járnak majd, másképp nőnek fel, különböző egyéniségek válnak belőlük.

Azt kérded: "Hogyan küzdhetném le a különlegesség iránti vágyamat?" Vedd észre a valóságot! Nézz mélyen magadba, figyeld önmagad, és meglátod, a különlegességre való törekvésed elveszti az értelmét. Ha egyszer felfogod, hogy különleges vagy, a különlegesség iránti vágyad szertefoszlik. Ha azt kéred, adjak valami technikát, hogy hogyan ne legyél különleges, az is csak zavarni fog. Mert akkor megint csak próbálkozol valamivel. Először különlegessé akartál válni, most meg megpróbálsz nem különleges lenni. Állandóan csak próbálkozol, próbálkozol... folyton javítani akarsz magadon, egyszer így, másszor úgy, csak éppen soha nem fogadod el magadat olyannak, amilyen vagy.

Az én üzenetem az, hogy fogadd el magad olyannak, amilyen vagy, mert Isten is így fogad el téged. Isten tisztel téged, de te máig nem voltál képes tisztelni a saját lényedet. Légy mélységesen boldog, hogy Isten úgy döntött, neked létezned kell, hogy lehetőséget adott neked a létezésre! Így most láthatod ezt a világot, hallgathatod a zenéjét, gyönyörködhetsz a csillagokban, találkozhatsz a többi emberrel, szerethetsz és téged is szerethetnek - mit akarsz még?! Élvezd, amit kaptál! Ezt hajtogatom állandóan: örülj az életednek! Ebben az életigenlő ünneplésben egyszer csak megvilágosodik benned a felismerés, ahogyan a villám világítja be az eget, hogy különleges vagy.

De ne feledd: ez a felismerés nem az egóból ered; nem arról van szó, hogy másokhoz képest vagy különleges. Nem. Abban a szent pillanatban, pontosan tudni fogod, hogy mindenki más is különleges. Olyan, hogy átlagos, szokványos, egyszerűen nem is létezik. A lényeg tehát, hogy az azt gondolod: "Különleges vagyok. Különlegesebb, mint az a férfi ott, vagy az a nő ott." - akkor még nem érted a lényeget. Ez pusztán az ego játéka. Különleges vagy, de nem másokkal összemérhetően, nem másokhoz képest. Egyszerűen csak különleges és egyedi vagy úgy, ahogy vagy....

Én én vagyok, te pedig te vagy. Az összehasonlítgatás csak belső konfliktushoz vezet. Az összehasonlítás ambíciót szül, és végül mások utánzásába torkollik. Ha azt kérdezed: "Miért nem vagyok olyan, mint te?", akkor már azon igyekszel, hogy olyan legyél, mint én, és ez csak tönkreteszi az egész életedet: imitátor leszel, legjobb esetben egy silány másolat. És ha csak másolat vagy, akkor minden önbecsülésedet elveszíted.

Csak nagyon ritkán találkozhatsz olyan emberrel, aki valóban tiszteli önmagát. De miért ilyen ritka ez? Miért nem tisztelik az emberek az életet - a saját életüket? Hiszen ha a saját életedet nem tiszteled, hogyan is tisztelhetnéd a másét? Ha a saját lényedet nem tiszteled, hogyan tisztelhetnéd a rózsabokorét, a ciprusfáét, a holdét és a többi emberét? Hogyan tisztelhetnéd a mesteredet, az apádat, az anyádat, a barátodat, a feleségedet, a férjedet? Hogyan tisztelhetnéd a gyermekedet, ha saját magadat nem tiszteled? Mégis csak elvétve találkozol olyan emberrel, aki tiszteli önmagát.

Miért? Mert arra tanítottak, hogy másokat utánozz. Már gyermekkorodtól kezdve azt szajkózták, hogy "Légy olyan, mint Krisztus!", vagy "Légy olyan, mint Buddha!" De ugyan mi a fenének? Miért kéne olyanná válnod, mint Buddha? Buddha sem lett soha olyan, mint te! Buddha, az Buddha volt. Krisztus meg Krisztus. Krisna pedig Krisna. Miért kéne olyanná lenned, mint Krisna? Mi rosszat követtél el, hogy olyanná kellene válnod, mint Krisna? Isten nem teremtett két Krisnát. Nem teremtett két Buddhát és két Krisztust sem - soha! Ugyanis Isten nem valami futószalag. Ő valódi teremtő, nem egy Ford gyár, ahol az egyik autó után jön a másik, a másik, megint egy másik... Isten nem futószalagon gyártja az embereket. Ő igazi teremtő: soha nem teremti meg kétszer ugyanazt.

Ami csupán másolat, az nem is értékes. Gondolj csak bele: Jézus és te. Ez sehogy se passzol! Jézus nagyon régen élt, az ókorban; neki a múzeumban a helye, nem a te életedben. Isten soha nem ismétli önmagát. De neked folyton azt mondogatták, hogy valaki mássá kell válnod. "Nézd, milyen intelligens a szomszéd fia... légy te is olyan, mint ő!" vagy "Nézd meg azt a lányt, milyen kecsesen jár! Légy te is olyan, mint ő!" Mindig azt tanították, hogy légy valaki más. Azt bezzeg senki nem mondta, hogy légy önmagad, és tiszteld a saját lényed, mert az Isten ajándéka.

Soha ne utánozz senkit! Ne légy imitátor! Légy hiteles, légy csakis önmagad, és akkor pontosan tudni fogod, hogy különleges vagy. Isten nagyon szeretett téged, ezért létezel! Az ő szeretete az oka annak, hogy egyáltalán létezel - különben nem is születtél volna meg. Léted az szeretetéből következik.

De a te különlegességed nem mások ellenében létező különlegesség. Nem arról van szó, hogy a szomszédaidhoz, a barátaidhoz, a feleségedhez vagy a férjedhez képest vagy különleges. Egyszerűen azért vagy különleges, mert egyedi vagy. Egyedül te vagy olyan, mint te magad. Ha így nézed a dolgot, ha így fogod fel, a különlegességre való törekvés egyszerűen szertefoszlik. 

Amikor különlegessé akarsz válni, az olyan, mintha egy kígyónak lábakat akarnál adni. A szerencsétlen kígyó ebbe belehal. Te persze azt hiszed, jót teszel vele; együtt érzel a kígyóval, ezért akarsz lábat adni neki: "Szegény kígyó, hát hogyan jár majd lábak nélkül?" Képzeld el, mit szólna egy százlábú... megsajnálná a kígyót, és ezt mondaná: "Szegény kígyó! Nekem száz lábam van, neki megy egy sincs! Így nem lehet élni! Legalább néhányra szüksége van." Ha valóban megoperálja a kígyót és ráerősíti a lábakat, a kígyó azt biztosan nem éli túl. A kígyó úgy van rendben, ahogy van. Semmi szüksége lábakra.

Te is úgy vagy rendben, ahogy vagy. Ezt nevezem én a saját lényünk iránti tiszteletnek. Az önmagunk iránti tiszteletnek pedig semmi köze az egóhoz, ezt ne feledd! Önmagunk tisztelete nem azonos az önimádattal. Azzal, hogy tiszteljük magunkat, valójában Istent tiszteljük! Tiszteljük az alkotót, mert mi nem vagyunk mások csak festmények - az ő festményei. Aki tiszteli a festményt, tiszteli a festőt is.

Tiszteld, fogadd el, ismerd fel, és ez az sok őrült vágy a különlegesség iránt egy csapásra megszűnik.

Osho - Az ego könyve (részlet)

Pehl Ildikó

Nézz körül a honlapomon is.

süti beállítások módosítása