Pehl Ildikó blogja

Túl a személyesen

Túl a személyesen

Szeretőből feleség?

2015. február 08. - Pehl Ildikó

Ki tudja. Talán az leszel. S reménykedsz, hogy az majd jó lesz neked.

Hiszen megküzdöttél érte. Megszenvedtél érte. Megkínlódtál érte.

De megérte. Ott feszítesz mellette a fotókon, bizonyítani tudod, milyen jól megvagytok. Boldogság? Jó lenne!

Francois Boucher: Madame Pompadour portréja, 1756

Francois Boucher: Madame Pompadour portréja, 1756

Lássuk csak, hogy is volt?

Hagytad, hogy elsodorjanak az események, elfogadtad, ami az öledbe hullott.

Először a másik két szeretőt kellett kiütni a nyeregből, azután jött még három ribanc, akik nem akarták tudomásul venni, hogy ti összetartoztok. Nem tudhatod, hányan voltak még, akikről nem tudsz.

De az nem is baj. Elég volt feldolgozni ezeket is.

Rájuk öntötted a mérgedet, az összes elfojtásodat, kiengedted a dühödet, kinyilatkoztattad a fájdalmadat. Válogatás nélkül dőlt belőled a szitok, a verbális bántás minden formáját bevetetted, hogy ne fájjon. Rémült voltál, kétségbeesett és szégyellted magad.

De fegyvertelenek voltak veled szemben, esélyük sem volt, nem tudhatták, hogy te tudod azt, amit ők nem.

Kisírtad magad és ment minden tovább, mintha mi sem történt volna.

Senki nem látja életed kulisszatitkait. Senki nem lát a zárt ajtók mögé, nem tudják, mi zajlik otthon. Nem ismerik a drámát, ami a színpad mögött játszódik.

Mindenki azt látja, amit látni akar, vagy amit láttatni akarnak vele.

Nem teregetnéd ki az igazságot sosem.

Nem tudják, hogy a férfi, aki látszólag veled van, visszamenne a régihez.

Csak azt látják, hogy néha átrendeződik a helyszín, karácsonykor megjelenik egy-két gyerek, hol a tiéd, hol az övé.

Ha visszamehetnél az időben, sosem kezdtél volna ezzel a szélhámos, megbízhatatlan, érzelmi analfabétával.

De most összeszorítod a fogad és harcolsz, a világgal, a hatóságokkal, a bírósággal, a többi nővel és vele.

Tudod, hogy nem marad veled, csak azt nem tudod, meddig marad.  Mit is mondott? Ad hoc jellegű a kapcsolat. Nem is érted, ez mit jelent. Kinek kell ez?

Te nem ezt akartad. De a körmödet belemélyeszted a tenyeredbe, kussolsz, nem sírsz, csinálod tovább. Smink, frizura, mosoly és mehet a színjáték.

Játszol tovább, de mit tehetnél? Hova mehetnél? Kell a pénz, a látszólagos biztonság.

A lopott órák, szenvedélyes ágyjelenetek helyét a hétköznapok rutinja váltotta fel.

Ma már neked kell féltened a pozíciódat, de te felkészültél, ismered a titkos szerető szerepét, résen vagy és nem engeded, hogy bárki is megingassa a helyedet, amiért annyit küzdöttél.

S te félsz attól, hogy egyszer csak úgy érzi, semmi nem változott az életében, csak a helyszín és a szereplők. Olyanná váltál, mint ez előző, a féltékeny feleség.

Erőltetett mosolyra húzott szád fölött szomorú a tekinteted, ott van benne a mélységes hiányérzet. Az ő szemében is ott a tehetetlen szomorúság. Menne vissza, de ő már nem kell.

Életed prózai, felszínes, tele közhelyekkel. Most a lelkiismereteddel és a bizonytalansággal küzdesz, de ez még mindig jobb, mint a magány.

Szerelem, szeretet, vagy egymásrautaltság? Ki tudja?

Vajon változik-e valaha?

Várod, hogy valami vagy valaki legalizálja a szeretőből lett, ingatag státuszodat.

Mert szeretőből ritkán lesz feleség. Olyan, akit tisztelnek.

Leszel-e szeretőből feleség? Kiemelkedtél a megbélyegzett státuszból, élettárs lettél, de ez neked nem elég, a társadalom által elfogadott, legális kapcsolat kell.

De tudd! A szeretős történetek ritkán végződnek happy enddel.

Pehl Ildikó

pszichoblogger

Kapcsolódó cikkek: Szerelem? , Bizalom, Szex vagy szerelem?

One Brain Kineziológia

A kineziológia egy holisztikus szemléletű, alternatív gyógymód.

Ideális esetben a test energetikai rendszere egyenletes eloszlású, ha ez felborul - akár a táplálkozás, akár a stressz, akár egy megterhelő élethelyzet miatt -, a cél, hogy visszaállítsuk a szervezet belső egyensúlyát.

steinmann-247039_640

Hatásmechanizmusa: A kezelt személy energiarendszerének a kiegyensúlyozása, szabad energiaáramlás biztosítása. Maga a kezelés komplementer jellegű, pedagógiai és pszichológiai elemekkel, készség-, képesség és személyiségfejlesztő eszközökkel. Az érzelmi stressz oldása következtében helyreáll a test energetikai egyensúlya, elindul az öngyógyító folyamat.

A Three In One Concepts kutatói arra jöttek rá, hogy a legjobb módja, ha beazonosítjuk és közömbösítjük a múlt azon traumáit, melyek a jelenben korlátozzák észlelésünket, viselkedésünket, reakcióinkat. Abból indultak ki, hogy amikor a múltbeli események résztvevői voltunk, nem volt választásunk, „lefagytunk”, „leblokkoltunk”.

A jelen valóságát az teremti meg, ahogy az élményeinkre reagálunk, ahogy érzünk felőlük, ezt azonban átszínezik a múlt traumatikus emlékei. Mivel a fejünkben a múlt és a jelen egy időben működik, a traumatikus emlékek folytán a jelenben a látásmódunk, gondolkodásmódunk, érzékelésünk korlátozott, ezért szabad választásaink akadályozottak.

Az érzelem hormonális reakciómintákat generál, ez hat a vérkeringésre, az izommozgásra, generálja a szervek működését, a memória rögzítését. Az agy és a test úgy reagál a valós eseményekre, mint az elképzeltekre. A tudatos részünk irányítja a gondolkodásunkat és a reakcióinkat, el is nyomhatja azt, amire nem akarunk gondolni, azonban a megtagadás, elnyomás mechanizmusa csak a felszínen hatásos, pusztán azáltal, hogy elnyomtunk egy emléket, nem gátoljuk meg abban, hogy meghatározzák jelenbeli reakcióinkat. A tudattalanban minden részlet elraktározódott, a memóriabankból bármikor előhívható.

A múlt élményeit rögzítik és megőrzik az abban a pillanatban aktív idegsejtek. Minden izmot, ideget és szövetet, ami részt vett ebben az élményben, befolyásolt az élmény és mind „emlékszik” a maga módján, sőt az emléket „tovább is adja”. Wilder Penfiedl neurológiai kutató véleménye szerint minden, amit valaha átéltünk, feljegyezve marad a központ idegrendszerben.

brain-544403_640

Bármikor megváltoztathatjuk a sejtemlékezést, amikor úgy döntünk.Hogyan?

Azonosítjuk és végigkövetjük azt a pontos érzelmet, ami az adott élmény okához kötődött.

A cél, hogy felismerjük a valódi választás szabadságát. Akár tanulási nehézségként, akár betegség formájában, akár romboló viselkedésmintaként jelentkeznek észlelésünk korlátai, a kineziológia rendszere működik, a változás tartósan megmarad. Az Egy Agy rendszere helyreállítja az egyensúlyt, felismerve azt, hogy bízhatunk magunkban, hogy mi magunk vagyunk boldogságunk forrása, hogy van választásunk, s ennek következtében helyreáll a testi egészség, fizikai, szellemi harmónia.

A módszer: One Brain –Egy Agy - Három az egyben

A Three In One Concepts, a Test, a Tudat és a Lélek összekapcsolódását jelenti.

A módszer eszközei, amelyekkel a gátolt érzékelés problémáit beazonosítjuk:

  • a precíziós izomtesztelés
  • homlok-tarkó tartás
  • kreatív képzelet
  • korregresszió

A precíziós izomtesztelés, a test/agy feedbackje:

Az izomteszteléssel közvetlen kapcsolatot teremtünk a test és a tudat között. A karizomra gyakorolt enyhe nyomással az agy féltekéit vizsgáljuk. A bal agyféltekén helyezkedik el a Közös Integratív Terület (továbbiakban KIT), mely érzékeli, összeveti és szintetizálja az összes bejövő érzékelést a jelenlegi hitrendszerünkkel. A KIT felelős az énképünkért, önbecsülésünkért, tárolja a múlt emlékeit, s gondoskodik arról, hogy ne változzunk. Fő funkciója az irányítás. A jobb agyfélteke a kreativitás, tudatosság területe, nincs tudatában a múltnak. Ezért mindkét kart egyszerre vizsgáljuk, aktiváljuk a két agyféltekét, így igaz választ, hiteles képet kapunk arról, hogyan hatnak az érzelmek a testre, s hogyan oldhatjuk fel az érzelmi blokkokat.

Ami az érzékelésünket gátolja, az a negatív érzelmi töltés (ilyenkor gyenge izomválasz kapunk.)

chair-185385_640                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             

A tesztelés során azonosítjuk a múlt azon traumatikus eseményeit, helyzeteit, amelyek a jelenbeli működésünkre ma is hatással vannak (korlátozzák a tiszta látásmódot), beazonosítjuk azokat az energiamintákat, amelyek a múlt tapasztalatainak révén befolyással vannak jelenbeli viselkedési reakciónkra, majd ezek feloldásával lehetőségünk nyílik rá, hogy megtaláljuk szabad választásainkat, az addigi hitrendszertől függetlenül.

A homlok/tarkó tartás

 A homlok területének érintésével erre a területre irányítjuk a vérkeringést. Egy olyan neurológiai pontot érintünk, amely területen agyunk homloki lebenyei a tudatos asszociációs gondolkodás területéért felelősek, azért, ahogyan kezelünk egy problémát vagy helyzetet. Ezen területet nem befolyásolja az érzelem, nem korlátozzák a múltbéli tapasztalok.

Ugyanez igaz, az elsődleges látómezőre, amely a hátsóagy nyakszirti lebenyében található.

Amikor a homlokon és a tarkón tartjuk a kezünket, e két területet aktivizáljuk, s ezáltal lehetővé válik, hogy érzelmek nélkül dolgozzuk fel a régmúlt traumatikus eseményeit. A homlok/tarkó kéztartás nyugtató hatású, összpontosítást segítő gyakorlat.

A kreatív képzelet

A kineziológiai oldás során a vizsgált személy óhatatlanul szembe fog nézni a régen elnyomott emlékeivel. A homlok/tarkó tartás lehetővé teszi a gyengéd, szelíd, könnyed emlékezést. A kreatív képzelet technikája egy olyan erő, amely lehetővé teszi azt a választást, hogy a múlt eseményeit, illetve a hozzájuk fűződő érzelmeket megváltoztassuk. Olyen eszközökkel, mint például a kép megváltoztatása, vagy mozdulatlanná tétele, illetve kellemesebbé tétele. Bármilyen, képzeletbeli beavatkozás módosít az eseményhez fűződő emléken, „átírja” azt.

time-425818_640

Korregresszió

Mit jelent a korregresszió? Visszamegyünk az időben. Mi az értelme? Andrew Verity oktató szerint: „Minden másként lehetne a jelenben, ha csak egyetlen dolog másként történt volna a múltban. Számos olyan dolog pedig, ami a legtovább él a memóriánkban, valójában sohasem történt meg.”

Az érzelmi stressz oldása során megváltoztatjuk a múlt eseményeihez való hozzáállásunkat, ezáltal a jelent, s tulajdonképpen a jövőbeni viselkedési reakciónkat is.

Az agy pontosan ugyanolyan módon reagál mind a valós, mind az elképzelt eseményekre, nem tesz különbséget aközött, hogy valami megtörtént-e vagy sem.

Agyunk minden információt tárol. Egy korai emlék, amihez valamilyen fájdalmas érzés kötődik, minden későbbi esetben aktivizálódik, amikor az érzelem megismétlődik. Minél több hasonló tapasztalatunk lesz, a reakciónk ezen összes élmény alapján következik be.

A korregresszió során előhozzuk ezen régi emlékeket, s a kreatív képzelet segítségével módosítjuk, „átírjuk” ezeket.

 

A módszer avatott képviselői

A One Brain (Egy agy) a Three in One Concepts (Három az Egyben) módszere, amelyet Gordon Stokes, Daniel Whiteside és Cadace Callaway dolgozott ki az 1980-as években.

Gordon Stokes a viselkedés örökléstanát tanulmányozta, alkalmazta a pszichodrámát is, valamint szerepjátszó tréningeket vezetett. 10 éven át a Touch For Healt Foundation tréning igazgatója volt. Daniel Whiteside-al közösen írták a Three in One Concepts kiadványait, elnöke volt a Szakosodott Kineziológusok Nemzetközi Egyesületének.

Daniel Whiteside a viselkedési genetika úttörője volt, ezt beépítették a One Brain Kineziológia rendszerébe. Munkássága nyomán tudjuk, hogy arcunk, testfelépítésünk, ezek formája, jellegzetessége valamilyen tulajdonságunkra utal. Ezek felismerésének elsajátításához segített több haladó tanfolyama. Magyarul is megjelent könyve a Hogyan győzd le magad?

Candace Callaway jól képzett oktatója volt a módszernek, a viselkedési genetika mellett a metafizika, az emberi kapcsolatok és a parapszichológia területén rendkívüli tudással rendelkezett.

 A módszer története

George_goodheart

Dr. George Goodheart  amerikai kiropraktor, az 1960-as években kezdett el foglalkozni az izmok tudományával, ő hozta összefüggésbe a reflexzónákat az egyes izmokkal, hozta létre a mozgás tudományát, a kineziológát.

Az alkalmazott kineziológiát tartják az egyik legelterjedtebb irányzatnak. Mára már számos s különböző kineziológiai irányzat létezik, mindegyik alapja dr. Goodheart felfedezése.

Az alkalmazott kineziológia elnevezést csak a dr. George Goodheart által alapított International College of Applied Kinesiology-n végzett terapeuták használhatják.

Dr. Goodheart rájött, hogy a tapasztalati tudásnál jóval mélyebb szinten a test „tudja”, hogy mi a jó neki, s mi nem, ezt az izmok feszültsége jelzi. Később megállapította, hogy a gyenge izomtónusú izmokat meg tudjuk erősíteni a neurovascularis reflexpontok érintésével, ezen pontokat hozzárendelte az egyes izmokhoz. Így a mozgáskorlátozott betegek izomzatát a reflexpontok stimulálásával javította. Kutatása során hozzákapcsolta az izmokat a kínai orvoslásból ismert meridiánokkal, tanulmányozta az energetikai, elektromágneses és idegi kiegyensúlyozatlanságokat.

A meggyengült izmok erősítésére több technikát is kidolgozott, többek között az akupunktúrás pontokra gyakorolt nyomást.

Az alkalmazott kineziológia módszere nem csak a fizikai test gyógyítására, hanem a fájdalom és feszültség enyhítésére is szolgált.

Dr. John Diamond pszichológus fedezte fel, hogy a jelzőizmok a fizikai ingerek mellett az érzelmi és szellemi ingerek hatására is megerősödnek, illetve elgyengülnek. Azt is megfigyelte, hogy az igaz kijelentésekre erős volt az izomtesztelésre adott válasz.

E felfedezésből indult ki Dr. David R. Hawkins, amerikai pszichiáter, aki 1975-ben kezdte el kutatásait az izomteszteléses módszerrel.

Rájött, hogy a tesztalanynak nincs szüksége a tesztelt kérdés tudatos ismeretére.

Ma már számos irányzat létezik - mindegyik alapja az Applied/Alkalmazott kineziológia, amely főleg orvosi, hagyományos keretek között a mozgásszervi betegségekkel foglalkozik – közös jellemzőjük, hogy az összes irányzat lényeges eleme az izomtesztelés.

A Three in One Concept – Három az Egyben módszert One Brain - Egy Agy néven oktatják Magyarországon, mely a legelterjedtebb irányzat, jeles képviselője és oktatója Carol Ann Hontz. Egy másik, forradalmian új módszerrel egyetemben, melyet AFT - Erőtér ( Attractor Field) Technika/Elmeakupunktúra elnevezéssel tanulhatunk az oktatóktól.

hawkins_pic

Az AFT (Erőtér) technika egy alternatív kineziológiai módszer, amely a Dr. David R. Hawkins Erő kontra erő című könyvében leírt alapelvekre épül. A módszert Dr. Kurt Ebert fejlesztette ki. Lényege, hogy a hagyományos kínai orvoslásból ismert meridián pontok stimulálásával, aktiválásával hatást gyakorol az agyra, a gyógyulás elérése érdekében. Ezzel olyan energiamezőkre hat, amelyek a meridiánok működésével állnak kapcsolatban. Az eljárás alapja egy olyan elmélet, mely szerint a materiális világban megjelenő problémák oka a szándékunktól függetlenül megjelenő szokásszerű gondolatokból eredeztethető. Gondolatainknak energiája van, melyek befolyásolják agyunk és testünk működését, állapotainkat, világban elfoglalt helyünket. Minden gondolatnak megvan a maga frekvenciája, hullámhossza, amit rezonanciaként vagy disszonanciaként érzékelünk. A disszonancia érzékelésekor az energiaminták torzulásáról beszélhetünk. A torzulást energetikailag a szokásos gondolkodásmód kódolja a meridiánokba, melyek a tanult, később magunkévá tett hitrendszerekből, meggyőződésekből jönnek létre. A hosszú időn át fennálló attitűdök alakítják azokat – a továbbiakban önfenntartóvá váló – energiamintákat, melyek a különféle betegségek mögött meghúzódnak.

ebert

Kurt Ebert módszere az akupunktúrás pontok újszerű alkalmazásával megszabadít a gondolataink által generált, múltból hozott, ártalmas energetikai mintáktól.

Az Elmeakupunktúra az AFT (Attractor Field Technika) alapjain fejlődött ki. Megjelenésével az AFT jelentősen leegyszerűsödik. A módszer kifejlesztése során dr. Kurt Ebert felhasználta az elme működésének megismerésére irányuló legújabb kutatásokat. Az akupunktúrás pontokat tűk helyett a hang energiájával stimulálja, áthangolja az elmét egy magasabb frekvenciára.

Amit a kezelést kipróbálók visszajeleztek:

“Már többször jártam Ildikónál oldáson. A legutóbbi alkalommal azon dolgoztunk, hogy úgy érzem, semmi nem megy, az életem elakadt. A teszteléskor a születésem második szakasza jött ki az ok korának. A vezetett meditáció során visszautaztam az időben és ismét az anyaméhben találtam magam. Ismerős gyomortájéki szorítás fogott el, éreztem, hogy elakadok és félek. Ám amikor átéreztem, megéltem a harmonikus születés élményét, a görcs megszűnt bennem, biztonságban és szeretetben éreztem magam. A béke érzésével érkeztem vissza. Nagyon könnyű, jóleső érzésekkel távoztam.

Otthon, amikor alkalmam nyílt rá, megkérdeztem édesanyámat a születésem körülményeiről. Azt mondta, hogy az orvos a könyökével segített rá a kitolási szakaszban, mert elakadtam. Érdekes volt, hogy ő is ezt a szót használta. Amit anyukám elmondott, az számomra tökéletesen igazolta, amit átéltem és a terápia hitelességét.

Örök hála azért a rengeteg figyelemért, segítségért, amit a terápiákon túl is adtál nekem, Ildikó!                  

 Andi”

“Az oldások eredményeképpen a 13 éves fiam nem fél a sötétben, sokkal kiegyensúlyozottabb, közvetlenebb, amióta Ildikóhoz jár. A 10 éves lányom megmagyarázhatatlan hasfájásai egy oldástól megszűntek. Én pedig közelebb kerültem valódi önmagamhoz általa.
Szívből köszönöm!

Szné Andrea”

“Életem első kineziológiával kapcsolatos élményét Ildikónak köszönhetem, és tényleg csak ennyit mondanék Köszönöm!
Felnyitotta a szemem, olyan gátat tört át bennem, amely létezéséről azelőtt nem is vettem tudomást, azóta pedig könnyedebben élem meg a saját hibáimat. Szeretettel ajánlom őt, olyan szeretettel, amellyel ő fogadott engem!

Krisztina”

Pehl Ildikó

pszichoblogger, transzperszonális terapeuta

Kapcsolódó oldalak, hivatkozások:

http://www.3in1concepts.us/

http://www.carol.hu/

http://tulaszemelyesen.hu/

 

 

 

 

 

Ha nem vagy túl az exen

love-150277_150Ha nem vagy túl az exen, ha a párod nincs túl az exen, nem tud jól működni a kapcsolat.

Képzeld el, hogy mi történne, ha találkoznál az exeddel és az új párjával? Mit éreznél, ha szembejönnének veled az utcán?

Vagy ha a párod exével találkoznátok, akkor mit éreznél?

Ha bármelyik esetben azt érzed, hogy összeszorul a gyomrod, vagy hidegség vesz körül, esetleg harag, bűntudat, féltékenység vagy szomorúság önt el, biztos lehetsz benne, hogy nem vagy túl rajta, vagy a párod nincs túl az exen. Mert azt megérzed, ugye? Látod abból, ahogy ránéz, vagy ahogy megváltozik a testtartása.

Igen, ha neked szorul ökölbe a gyomrod attól, ha  a párod exével találkoztok, ez annak a jele, hogy nem vagy biztos a kapcsolatotokban. 

Honnan tudod, hogy túl vagy egy lezárt kapcsolaton? Feltéve, hogy egy lezárt kapcsolatról van szó, nem egy olyan félbehagyott, soha le nem zárt viszonyról, ami bármikor újrakezdhető. Onnan, hogy nem kavar fel a találkozás.

Honnan tudod, hogy a párod túl van egy lezárt kapcsolaton? Onnan, hogy biztosít a szeretetéről, hogy száz százalékban ott van veled, számíthatsz rá. Ha azt veszed észre, hogy a párodat felzaklatja az exével való találkozás, még nincs túl rajta.

Mikor teljes az elengedés?

Akkor vagy túl az exen, akkor engedted el ténylegesen a másikat, ha semmi fájdalmat, semmilyen rossz érzést nem okoz az a gondolat, hogy ő mással van. Amikor már közömbös vagy. Amikor már örülni is tudsz annak, hogy talált magának valakit, akivel boldog, akkor biztos lehetsz benne, hogy végleg elengedted.

Ha tudod azt mondani magadban: „Minden úgy van jól, ahogy van.”, akkor teljes az elengedés.

Ha közben szeretet van benned, béke és öröm, akkor állsz készen egy új kapcsolatra.

Akkor van túl a párod az exén, ha az esetleges találkozáskor közömbös. Amikor őszintén örülni tud annak, hogy az exe boldog valaki mással, miközben a te kezedet fogja, biztos lehetsz benne, hogy végleg elengedte.

Ha a kedvesed minden figyelmét megkapod, ha biztosítani tud a szeretetéről, ha biztonságban érzed magad mellette (érzelmileg is), akkor van esélye egy jól működő, tartós párkapcsolatnak.

Amikor semmi sem zavarja meg a kapcsolatotokat, akkor már rajtatok múlik, hogy mihez kezdtek vele.

Pehl Ildikó

pszichoblogger

 

Emlékszem rád

Nem csak azzal a találkoztunk már valahol, vagy ismerlek valahonnan érzéssel, amivel te emlékszel rám.

Nekem emlékeim vannak. Múltból és jövőből.

Nem baj, ha nem hiszel nekem.

1264451344_10524766854b5dff101e9bc_240_6592

Számtalan találkozásunk volt már, mindig szerettük egymást. Amikor férfiként és nőként találkoztunk, sosem teljesedett be a szerelmünk. Csak egyszer, de annak is szomorú vége lett.

A legrégebbi emlékem arról, hogyan találkoztam veled, Egyiptomból való. Apám voltál és te azt akartad, hogy egyiptomi papnő legyen belőlem.

 

 

 

accolade-63001_640

 

Egy másik, halovány emlékem a középkorból való, szegény lány voltál, én pedig gazdag nemes lovag, esélyünk sem volt.

Még most is érzem a fájdalmat, látom a vádat a szemedben, akkor azt hittem, hogy a lehető legjobb döntés az volt.

 

De a legerősebb, legtisztább emlékem abból az időből való, amikor boldogan és háborítatlanul éltünk az őserdőben, indián őslakosként, amíg meg nem érkeztek nagy hajóikkal a hódítók. Én elmentem az egyik hajóval az ígéret földjére, azzal, hogy visszajövök érted. Nem tehettem róla, de soha nem tértem vissza, hiába vártál.

 

 

Illustration-of-Christoph-006

S te most nem hiszel nekem, nem bízol bennem.

Hiába mondanám, hogy sajnálom, te nem emlékszel.

Csak azt érzed, hogy ismersz, hogy szeretsz engem és félsz tőlem.

Láttalak a jövőben. Én ültem a nézőtéren, te valaki más kezét fogva álltál a színpadon, miközben engem néztél. S úgy lett, ahogy láttam előre.

Tudom, hogy most együtt vagyunk egy másik életünkben.

Helyrehozhatnánk?

Talán majd a következő életünkben.

Pehl Ildikó

pszichoblogger

http://tulaszemelyesen.hu/

Mozgásmeditáció

Kreatív Önismereti és Kommunikációs Műhely online

Hírlevélre feliratkozás itt

 

Mi történik, ha eljössz hozzám?

Ebben a videóban arról beszélgetünk Geszty Glóriával, a Hatoscsatorna Tea Glóriával című műsorának Ezo-tér elnevezésű blokkjában, hogy mi történik, ha eljössz hozzám.

 

Pehl Ildikó

pszichoblogger

http://tulaszemelyesen.hu/

Mozgásmeditáció

Kreatív Önismereti és Kommunikációs Műhely online

Hírlevélre feliratkozás itt

Farsang

mardi-gras-557467_640

A karnevál, másképpen farsang eredete visszanyúl az ősközösségekig, végigkíséri az emberiséget. Ezeken a rituális ünnepségeken lehetővé vált, hogy az egyén kitörjön a csoportnorma elvárásai alól, lényege a vidámság, a felszabadult nevetés volt. Ilyen, a közösségi hierarchiát ideiglenesen megszüntető ünnep gyakori volt az antik világban is, híresek a római szaturnáliák, bacchanáliák, a középkori, vagy az újkori karneválok, mint például a velencei vagy a riói karnevál.

Ezek a rítusok azt a szükségletet elégítik ki, hogy bár jó a közösséghez tartozni, mégis megszabadulunk a hétköznapi nyomás alól egy kötött forma keretein belül. A karneválok szabályozott szertartása lehetővé teszi azt, amit máskor tilos. A karneválban legálissá válik mindaz, amit egyébként elítélünk, felfüggesztjük az élet hivatalos rendjét, fölszabadulunk az uralkodó társadalmi rend szabályai alól. Ilyenkor minden a világ komikus voltát tükrözi vissza, felmentést kapunk az erkölcs szabályai alól is, elfogadott a trágárság, a durva beszéd, a humor, a vicc minden formája. Visszájára fordul a világ.

A farsangot jó ideje beiktatták a vallási ünnepek közé, jelmezes, táncos népünnepély lett.

A farsang a mulatság köré szerveződik, minden komolyságot nélkülöz, megszabadít mindenféle dogmától, a stressztől, kinevetjük a félelmet – a nevetés feltételezi, hogy az ember leküzdötte a félelmét -, a feszültség így feloldódik, elfelejtkezünk az élet nehézségeiről, fájdalmairól, egy rövid időre a szabadság eszménye uralkodik.

A farsangi időszak arról szól, hogy búcsúztatjuk a telet, köszöntjük a tavaszt.

Fontos szerep jut ilyenkor a körforgás folyamatának, hiszen a halál és újjászületés, a változás és megújulás az élet természetes része.

A lényeg az öröm, a világ nevetségessé tétele, a humor, a játék.

carnival-326494_640

A karneválon egy álarc mögé bújva kiereszthetjük a gőzt, valaki más bőrébe bújva szabadnak érezzük magunkat, bármit megtehetünk büntetlenül.

Az álarcosbálon bármilyen szerepet eljátszhatunk.

A probléma akkor van, hogyha a farsangi szezonon túl is maszkot hordunk, ha ránk nő egy álarc, ha hozzánk nő egy szerep. Amikor úgy hozzánk tapad, hogy nem tudunk kibújni belőle, amikor beleszorítjuk magunkat egy olyan szerepbe, amit azért viselünk, mert nem vagyunk megelégedve azzal, aki a szerep nélkül lennénk.

Pehl Ildikó

pszichoblogger

http://tulaszemelyesen.hu/

Mozgásmeditáció

Kreatív Önismereti és Kommunikációs Műhely online

Hírlevélre feliratkozás itt

 

süti beállítások módosítása